Štv 27. Aug 2009 23:20:31
takže v skratke čo ma rýchlo napadlo
1. v zahraniči pozeram po ponuke autohausov - nie bazaroch patriacim turkom , a sukromným ponukam v zahraniči sa vyhybam kvoli naročnosti biznisu
doma naopak bazarom neverim vobec / mám skusenosti / potom su tu kšeftary
ktorý to maju ako bočak - tam treba natrafiť na dobru ponuku a vyznať sa /ale na slovensku každy oj... klame / a potom su to čisto sukromne ponuky / tam treba dať pozor o akeho majitela sa jedna kutyl - lava ruka , nervozny -kludny vodič , vek atd
2. doležitý je prvý dojem - budte svojim sposobom vyberavy , nebudte hrr do prveho na ktore pojdete i ked i to prve može byť naj , to musite samozrejme overiť skusmým okom alebo aspon pocitom , treba sa pýtať na všetko , lepšie sa porozpravate zo sukromníkom ako s bazaristom s tretieho kolena
3. vždy sa jedna o kompromis nikto nebude predavať auto v 100 % , preto treba najsť v dnešnej ponuke kompromis typu prijatelna cena za stav vozidla , opotrebenie a poškodenie , myslim že opticke chyby su menej doležitejšie ako motoricka časť a ubehnute km atd
4 . ubehnute km rozdiel medzi benzinom a dieslom je v servisných intervaloch dci ak je o neho dobre starane dokažde dobre služiť i po 100 - 120 000 km ale tam plati kupiť auto po servisnom intervale / samozrejme s vydokladovanim /
u benzinu sa treba snažiť čo najnižšie km, maly objem neznese vela , ale opäť tu hraje ulohu stav a starostlivosť ako i počet majitelov , velmi doležite
5. zväčša su auta dokonale vyčistine o to ťažšie sa hladaju zadrhle , druha vec treba sa na veci pozerať prečo / a nie šak to neni drahe vymenim alebo aj tak som si chcel kupiť "tuningove"
to prečo si klademie všae napr prečo je paka tak zodrata a udajne 50000 km , volant, pedale, sedačka? ale pozor treba si všimať zodratie komplexne pretože rozne doplnky ničia tieto veci nevyhnutne k šoferovaniu dosť neumerne voči km , napr prstene robia ryhy na pake ale nezoderu ju do tvaru gule , alebo volant koženny je nachylny na slko a steha ale nie je vylšteny ako zrkadlo , molitanovy volant sa droli , vyšlapanie rohožky od opätkou atd je toho vela
dalšia vec čistenia je , ked pozriete okolo kolies alebo na dieli okolo toho , či su nahodou neni podfuknute od plniču - to prezradza že autu niečo bolo , alebo zvyke podfuknuť čiri lak pri striekani na dieli ktore sa nelakuju ale iba zakrivaju , vela prezradi i voda na lakovaných častiach sa sprava uplne inak ako an origo pokial nei je brutal navoskovane
6. treba si dobre pozrieť a zamyslieť sa či sedi vybava ,facelift k roku výroby napr ja som ešte nevidel phase 1 napr 98 z antenou vzdaku ako u phase 2 / hovno videl v bazare s prevarenou strechou alebo storiu s 60 kw DCI atd dalej každa drobnosť v aute ma od novoty vyrazeny znak renault čislo vyrobku a hlavne rok podla toho viete ktore dili tam patria a ktore nie , ked vám niečo nesedi patrajte dumajte dobre si všimajte fugy a medzery musia byť rovnomerne každa odchylna niečo povie samozrejme pozrite i na gumy či ich nahodou nederie kriva naprava alebo zla geometria do buračky ú ked sm epri gumach ak su zimne uprostred leta može to byť predzvesť dlheho statia u klampiara a naopak , nebojte sa dať dole pireli a skontrolovať origo zvary , na nosnikoch si pozrite či je pasta rovnaka s origo štrukturov či farbou ako i tlmenie v kufri či je seriove na spravnom mieste , dajte pozor či v kufry alebo pdo sedačkami nei je prepružena podlaha , plech pokčeny taktiež pribeh niečoho nepekneheo , okna tiež maju svoej čisla a vyrobcou pozor však u 3 dv su traja vyrobcovia od serie napr to su zase nuansi originalnosti ako i krytky dci 48 kw obyčajna dci krytka , 60 kw modre I na krytke , 80 kw cca modre CI na krytke všimajte si i odtien farby voči ostatným dileom pozor i origo lak klame porovnajte si plastove a kovove dili hraje trochu inak to je bežne kvoli materialu ale ked je to moc rozdielne tak to prezradi vela , malo kto robi zastreky do iných dielov aby urobil prechod a kedže renault rád meni farbeknu škalu a má mrte podotienov strieborna i 36 za jeden rok tak potom sa tane to že nesedi odtien autua , hlavne pod neonom je hodne vidieť , slnko to praveže skova , slnko je napomocne ked sa pozrieťe proti nemu , že ako hrae farba a jej odraz na plche dilu aj je tam ina štruktura alebo jamky tak to prezradza neoriginalnosť
7 . skontrolujete čisla v TP a na kasni ako i vykon a všetky udaje uvedene v TP , čisla s TP porovnajte s vyrobným štitkom vyrobcu a čislami na kasni a navzajom medzi sebu musi byť samozrejme absolutna zhoda , plus treba si všimať ich originalnosť v razbe či ich okolie, či tam nie su dake zasahy , štikot vyrobcu je u 3 dv i 5 dv na spolujazdcovej strane na B stlpiku dole , je tam i čislo farby ako i čislo vybavy a interieru , to čislo hovorim o rodnom čisle auta tkz VIN
nei e na škodu pozrieť si i platnosť STK EK , može saniečo ušetriť al može i auto predražiť
specialitka u clia pozrite ake su možnosti pneu a kolies v TP
8. treba si overiť či na auto nei je daky leasing uver , či nebolo už predan par krat niekomu inemu , či ie je vedene v trestnej činnosti atd je na to kopa stranok a inštitucii ale tam som sa zatial nedostal
9. na zaver vela štastia , pretože kategoria maleho auta je naročna čo sa týka dovozu , dovolim si tvrdiť že neburane sa neoplati zvonku čo znamena i pre predajcov a to znamena že ked 80 percent ponuky je dovoz , kolko je tu črepov je rozdile buračka rozbite svelo alebo prasknutý naraznik a prevarena srecha či každe dvere s ineho auta , a druhým problemom je že už ludia predavaju autua ktorr si kupili od predajcov s dovozu ale už ich prezentuju ako kupene v SR , pozor i na to , že vozili sa aut avo velkom ovela skor ako prišla slavna byrokraticka KO - kontrola originality
Kreuztage 2012 NEW PROJECTCLIO 3 phase2 GT 1,5 DCI 78kw 2009 Privilege - vo vývoji
CLIO 3 phase1 1.5 DCI 63Kw 2006 De Luxe Dynamique -predané
CLIO 2 phase2 1,5 dci 60 kW - blue sensation