Invi.. z toho beamera by si tie nerovnosti, hrby, diery, výtlky a rôzne vady na ceste mal iba vidieť, no zato ich necítiť či počuť (nemyslím tým, že úspešne sa im vyhýbať)
Clio.. aspoň to dvojkové, jednoducho neľúbi zlý stav vozovky. Je jedno či je na seriovom podvozku či s zníženými pružinami. Auto je malých rozmerov a nedokáže vykryť nerovnosti, zato už vôbec tlmiť nárazy bez nejakej ujmy. Keď už tu rozoberáme momentálny stav vozoviek u nás v SR, nemyslím si, že sme na tom najhoršie.. v ČR už samotná diaľnica do Brna je doslova tým posledným zaťažkávajúcim testom pre Clio so zníženými pružinami pri rýchlosti nad 120 km/h. Poviem vám, je to neúnosné.. skúšal som to tam na 160 km/h a peklo! Keď chcem mať ten pocit komfortu, tak sa tam musím plaziť 90 km/h.. čiže zaplatím si známku a som odkázaný ísť 90. Diaľnica BA - TT je stále vo fáze výstavby (oranžové vodorovné značenie o tom svedčí), tú kritizovať radšej nebudem. Ostatné úseky R1 sú v pohode, i keď pri NR je ďalšia výstavba. Čo sa týka okresiek.. po tme je to niekde o koleso
V BA mám vytypovanú trasu, tak mám to šťastie, že sa tam dokážem vyhnúť tankodromom.. ale aj tak, krpec tam dostáva dobre zabrať, keďže tam chodievam 3 - 4 krát do týždňa.
Inak, veľmi moc by som si zo srdca prial, aby sa ten stav našich ciest všeobecne omnoho krát zlepšil.. zvýšilo by to najmä bezpečnosť a väčší počet pokojnejších šoférov.
Uvediem príklad.. pred mesiacom som bol v AT, zastihla ma tam v noci hustá hmla, viditeľnosť len niekoľko metrov, ale dalo sa tam ísť kľudne 80 - 90 km/h, lebo tá cesta bola perfektne čitateľná, čiary viditeľné a jednoducho sa tam nemusíš sústrediť na to, či tam trafíš nejakú 20 cm jamu a tak. Za to tu na slovensku už za mokra a tmy je problém ísť, cestu môžeš osvetľovať aj so xenonovými svetlami a aj tak hovno vidieť.. jednoducho špinavé, rozbité cesty nám sťažujú šoférovanie a ako všetci vieme, nič sa tu nezmení..
No dobre.. stačilo