Pre pomoc s registraciou nas kontaktujte na clioclubsk@gmail.com

aaaaaa

Blow off ventil - má to význam?

  • Autor
  • Správa
Offline
Obrázok užívateľa

pato

Administrátor

  • Príspevky: 1757
  • Registrovaný: Str 18. Feb 2009 10:27:19
  • Bydlisko: velke levare
  • Meno: its good to be king
  • Auto: Clio IIIr

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťŠtv 23. Sep 2010 21:55:25

my sme dohodnuty ze mi to v trnave ukaze ;)
1.2TurboControlEfficiency
Offline
Obrázok užívateľa

nny22

  • Príspevky: 363
  • Registrovaný: Uto 24. Feb 2009 8:20:24
  • Bydlisko: Bratislava
  • Meno: Tomas
  • Auto: Megane RS 265

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťŠtv 23. Sep 2010 22:45:38

len pre dodatok, bov o ktorom uvazujete ma zmysel len pri vysoko tlakom preplnani niekde od 1.5 baru vyssie aby pri uzavreti skrtiacej klapky nedoslo k jej poskodeniu. vzhladom k tomu ze turbo ma urcitu zotrvacnost a je pohanane vyfukovymi plynmi je jeho reakcia oneskorena a nepracuje napriklad na principe kompresora (stlacim plyn roztocim vrtulu). kvoli tomuto tlaku pred skrtiacou klpakou sa montuje bov, ktory je tym hlasnejsi cim je vyssi plniaci tlak. trojkomorovy bov co je montovany do 1,2 ma vyznam hlavne s tou hadickou veducou pred filter kde ti prebytok natlakovaneho vzduchu neunika niekam mimo motora v podobe zvuku, ale spatne sa vracia pred skrtiaci klpku cim paradoxne turbo dieru znizuje, bov ktore maju pekny zvuk preto v tomto pripade plnia len efektovu stranku bohuzial turbo dieru nezmensuju urcite... btw o znizenie turbo diery sa stara ALS (anti lag system) ktory pomocou predzapalov udrzuje turbo v chode a tym aj jeho plniaci tlak, radikalne vsak znizuje zivotnost motora, lebo dochadza k viacerim detonaciam vo valci behom jedneho cyklu...
Megane III RS 265 - 2012
Jaune Sirius J37
05/2015 -

Clio III RS 200 CUP - 2009
Blanc Glacier 369
(03/2014 - 05/2015 )

Clio II Sport 172 PH2 - 2002
Noir Nacré NV676 / Grigio Silverstone FER740
(09/2008 - 02/2014)
Offline

Invi

Support

  • Príspevky: 871
  • Registrovaný: Pia 20. Feb 2009 22:11:02
  • Bydlisko: Slovensky Grob
  • Meno: Martin
  • Auto: Mám

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťŠtv 23. Sep 2010 22:53:59

ak som to dobre pochopil tak odpojenim tej hadicky zvysujes moznost poskodenia skrtiacej klapky? alebo je tam ten tlak zanedbatelny?
Offline
Obrázok užívateľa

st. Spider

  • Príspevky: 255
  • Registrovaný: Ned 22. Feb 2009 10:44:16
  • Bydlisko: Hruboňovo (Nitra)
  • Meno: Šani
  • Auto: Clio III ´09 1.2 TCe Dynamique

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťPia 24. Sep 2010 8:36:17

Seriovy BOV v 1.2 TCe nie je trojkomorovy, ci jak si to nazval. Je to obycajny primitivny mechanizmus. O otacky turba sa stara actuator, nie ALS (v tomto pripade). Pri odpojeni prepojovacej hadice moze vznikmut problem s vahou vzduchu pri urcitych situaciach, kde sa moze stat ze je vzduchu malo a nasledne koli bohatej zmesi motor skape. Ja som tento problem zatial nemal, co moze byt sposobene vysokopriepustnym KN filtrom. SSQV ma 2 membrany, kde mensia sa otvara pri tlaku okolo 0,4 bar a obe otvara pri vyssom tlaku, co znamena ze nevznika pripadny neziaduci pretlak v systeme.
Offline
Obrázok užívateľa

nny22

  • Príspevky: 363
  • Registrovaný: Uto 24. Feb 2009 8:20:24
  • Bydlisko: Bratislava
  • Meno: Tomas
  • Auto: Megane RS 265

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťPia 24. Sep 2010 9:47:41

ide o to na co bol bov povodne konstruovany a to je ochrana ustrojenstva a v prvom rade skrtiacej klapky, nie je to v tomto pripade vec clia lebo tlak tam nie je taky vysoky... ale predstav si ako vyzera klapka a fukni na nu tlak 1,5 nedajboze viac (ccca asi tlak aky je v pneumatike) v tom pripade ti prebytocny tlak v sani nema kam uniknut a hlada si miesto kade prec a jedina cast ktora je na tejto ceste priechodna je skrtiaca klapka z toho dovodu sa riesia bov ventily... pokial ta hadica ide spat do sania tak potom ide zrejme o nejaky cyklus predlzenia cesty vzduchu aby sa klapka stihla opat otvorit... vacsinou sa to riesi inak zalezi aj od hrubky hadice takze toto nehovorim na 100%

als sa tu ani o otacky starat nemoze, precitaj vyssie, to je v podstate rezim riadiacej jednotky ktora umyslene predzapaluje zmes vo voalci kvoli vacsiemu mnozstvu vyfukovych plynov ktore ti turba tocia do nemoty a to tlaci aj ked nemas nohu na podlahe... tym padom mas plny tlak a nemusis cakat kym sa ti turbo roztoci (teda turbo diera)

downsizingove motry pouzivaju mensie turbiny, tie ti nedokazu natlacit viac ako 0,8 baru a mozno aj to som prehnal... dovodom je mensia zotrvacnost turba, jeho rychlejsi nastup, teda v nizskych otackach, a tym padom pouzitelnost pre siroku verejnost (v neposlednom rade netreba kovane vnutornosti lebo tlak tam je fakt relativne maly)... (vid dodatocne preplnanie vysokootackovych motorov s variabilnym casovanim plniaci tlak max 0,5 baru)

nieco podobne ako je bov na sani je aj wastegate pred turbom s podobnym zvukovym efektom...
Megane III RS 265 - 2012
Jaune Sirius J37
05/2015 -

Clio III RS 200 CUP - 2009
Blanc Glacier 369
(03/2014 - 05/2015 )

Clio II Sport 172 PH2 - 2002
Noir Nacré NV676 / Grigio Silverstone FER740
(09/2008 - 02/2014)
Offline
Obrázok užívateľa

st. Spider

  • Príspevky: 255
  • Registrovaný: Ned 22. Feb 2009 10:44:16
  • Bydlisko: Hruboňovo (Nitra)
  • Meno: Šani
  • Auto: Clio III ´09 1.2 TCe Dynamique

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťPia 24. Sep 2010 13:42:12

Ono vsetko co tu pises je pekne, zaujimave a samozrejme pravdive, ale tu sa riesi motor 1.2 TCe a ako tak citam nasu diskusiu, tak mi pride ze kazdy hovorime nieco ine a v podstate to iste. Teoriu preplnania mi nemusis vysvetlovat, ale tu ju nema vyznam preberat, pretoze 1,2 TCe nema velke predpoklady na nejake extremne upravy. Ak budem stavat rally special, alebo drift karu, tak potom samozrejme budem brat ohlad na vsetky aspekty. Ja som SSQV nekupoval preto, ze mi nestaci seriovy, alebo co.(aj ked treba povedat ze ten pazvuk mi liezol na city) Ja som ho kupil, lebo sa mi paci ako doplnok, bol lahko dostupny, cenovo prijatelny a plni taky isty ucel ako vsetky ostatne BOV. To, ze sa da namontovat aj na 350Z upravene na tlak 1,5 baru je len bonus, ktory je mne na dve veci. Je mi jasne ze by som tam mohol dat akykolvek iny BOV, ale ja som dal tento.
Offline
Obrázok užívateľa

nny22

  • Príspevky: 363
  • Registrovaný: Uto 24. Feb 2009 8:20:24
  • Bydlisko: Bratislava
  • Meno: Tomas
  • Auto: Megane RS 265

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťNed 26. Sep 2010 6:10:01

to berem... reagoval som len na nazov temy :)
Megane III RS 265 - 2012
Jaune Sirius J37
05/2015 -

Clio III RS 200 CUP - 2009
Blanc Glacier 369
(03/2014 - 05/2015 )

Clio II Sport 172 PH2 - 2002
Noir Nacré NV676 / Grigio Silverstone FER740
(09/2008 - 02/2014)
Offline
Obrázok užívateľa

st. Spider

  • Príspevky: 255
  • Registrovaný: Ned 22. Feb 2009 10:44:16
  • Bydlisko: Hruboňovo (Nitra)
  • Meno: Šani
  • Auto: Clio III ´09 1.2 TCe Dynamique

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťNed 24. Okt 2010 18:45:39

Dnes som zistil jednu zaujimavu vec. Pokusal som sa identifikovat vahu vzduchu na nasavani, ale marne. Vaha vzduchu na tomto motore nie je. Motor pouziva namiesto MAF (mass air flow) systemu, system MAP (mainfold absolute pressure), cize riadiaca jednotka meria tlak pri regulacii zmesi, kdezto pri MAF meria prietok vzduch v nasavani miesto tlaku. To znamena, ze montaz atmosferickeho BOV je 100% bezproblemova.
Offline
Obrázok užívateľa

Clio78

  • Príspevky: 101
  • Registrovaný: Pia 11. Mar 2011 13:49:18
  • Bydlisko: Bratislava
  • Meno: Ivan
  • Auto: Renault clio 3 2010 1.2 tce

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťPia 18. Mar 2011 9:42:26

Ahojte, odpojil hadicu od ventilu co ide spaz do sania, zvuk je nfanatsticky, len mam pocit ze turbo ma pomalsi nabeh a o nieco stupla aj spotreba, ako sa to vam prejavilo, asi bude najlepsie namontovat tam tuningovy ventil, chcem sa opitat, ci je citelny aj nastup turba, alebo je to len o zvuku a co spotreba.
Offline
Obrázok užívateľa

st. Spider

  • Príspevky: 255
  • Registrovaný: Ned 22. Feb 2009 10:44:16
  • Bydlisko: Hruboňovo (Nitra)
  • Meno: Šani
  • Auto: Clio III ´09 1.2 TCe Dynamique

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťPia 18. Mar 2011 19:42:07

Montaz ineho, alebo obnazenie serioveho BOV NEMA vplyv ani na nabeh turba a ani na spotrebu, kedze je jedno ci prebytocny tlak budes vypustat naspet do sania (na zaciatok celeho systemu), alebo von. Inak dufam, ze si zapchal vzniknuty otvor na sani, lebo inak ti bude nasavat nefiltrovany vzduch, co nie je zdrave pre motor.
Offline
Obrázok užívateľa

Clio78

  • Príspevky: 101
  • Registrovaný: Pia 11. Mar 2011 13:49:18
  • Bydlisko: Bratislava
  • Meno: Ivan
  • Auto: Renault clio 3 2010 1.2 tce

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťNed 20. Mar 2011 9:42:22

Ahoj, jasne ze som ho zapchal, jeden tu pisal ze turbo poptrebuje paradoxne ten odfuknuty plyn kvoli nabehu, nejak my zo nesedi, mozno ze mam iba taky pocit ze to horsie nastupuje. Cital som nejake clanky o tejto zalezitosti, lepsie by bolo dat predsa tuningovy nakolko su inac konstruovane, ale su dost drahe, oni vedia preco, ze?
Offline
Obrázok užívateľa

smartmanik

  • Príspevky: 1768
  • Registrovaný: Štv 20. Aug 2009 22:17:25
  • Bydlisko: Holíč
  • Meno: Peťo
  • Auto: Clio III GT

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťUto 04. Okt 2011 21:05:15

v trnave som sa na ten BOV asi namotal. st.spider daj nejaký prosím link na presný typ
Racing, competing, is in my blood. It's part of me. It's part of my life. I've been doing it all my life and it stands up before anything else. - Ayrton Senna da Silva

Mám Renault Clip, keby ste potrebovali.

Clio III grandtour 1.2 TCE ´09
Offline
Obrázok užívateľa

st. Spider

  • Príspevky: 255
  • Registrovaný: Ned 22. Feb 2009 10:44:16
  • Bydlisko: Hruboňovo (Nitra)
  • Meno: Šani
  • Auto: Clio III ´09 1.2 TCe Dynamique

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťUto 04. Okt 2011 23:38:11

Ja mam konkretne tento, akurat cierny, ale mozes dat hocijaky uni BOV. Rozdiel bude akurat vo zvuku odfuku
Offline

Plechacek

  • Príspevky: 18
  • Registrovaný: Str 03. Apr 2013 19:56:52
  • Meno: Plechacek
  • Auto: Clio 1.2 Tce

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťStr 03. Sep 2014 12:22:21

Ahoj, o pár let pozdějš, ale snad ještě toto téma nevymřelo...

Taky jsem sundal hadičku co jde z bov do sání a zaslepil to tam... ZVUK je parádní !! :-D JENŽE při kratší jízdě jsem si všimnul, že bov odfukuje i když jedu v klídku auto vůbec netočim, mám tak 2 200 otáček a když sundám nohu z plynu tak to pšoukne... Podle mě by se z toho při častém ježdění místo příjemného zvuku stal opruz.... Co si pamatuju tak když měl brácha BOV na Megane rs, tak odfukovalo jen když vytočil motor a né při běžné eko jízdě.

Proto se chci zeptat těch co s tím mají zkušenosti, jestli se při koupi například toho již zminovaného HKS style změní projev tak že BOV se otevře až pozdějš ? a nebo jestli odfukuje stejně jak seriový??

Díky moc :beer:
Offline
Obrázok užívateľa

Shenkyy

  • Príspevky: 12
  • Registrovaný: Str 25. Nov 2015 17:26:38
  • Meno: Shenkyy
  • Auto: Renault Clio III 1.2TCe

Re: Blow off ventil - má to význam?

PoslaťPon 14. Dec 2015 12:17:46

Zdar. Jaký ventil máte vyzkoušený? Hks? A ty co už to máte delší dobu, jak se to chová? Spotřeba, výkon, atd..vše stejné? Díky za odpověď :-)
Daily: Renault Clio III 1.2TCe 74kw, Rip Curl
Offroad: Suzuki Samurai 1,3i, zvednutý, rozšířený, pneu T3..
exDaily: Renault Megane II hatch. 1.9dCi 88kw
Predchádzajúci

Späť na Tuning

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia


cron
Daj si nás na plochu!